اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی : جراحی زیبایی بینی ، در مدت زمان دو الی سه ساعت پایان می یابد ؛ در حالی که نتیجه آن تا پایان عمر با فرد همراه می باشد ؛ به همین منظور باید به رعایت نکات و اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی بسیار اهمیت داده شود ، در ذیل به برخی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی اشاره شده است.

اقدامات شب قبل از عمل بینی

• در شب قبل از جراحی بینی ، باید شام سبک میل شده و از 8 ساعت قبل از شروع آن از خوردن و آشامیدن اجتناب شود ؛ چرا که بیماران در روز جراحی زیبایی بینی باید ناشتا باشند.
  • توصیه می شود در روز قبل از جراحی بینی ، به میزان کافی آب میل شود.

اقدامات قبل از جراحی بینی

مصرف دارو قبل از عمل بینی

1. جراح بینی برای افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی دارند ، یک سری دارو و آزمایش تجویز می کند که مصرف و انجام آن ها از اهمیت به سزایی برخوردار است و بیماران نباید در این باره نگران باشند.
  2. حداقل به مدت 2 هفته قبل از جراحی بینی ، باید از مصرف برخی از داروها هم چون آسپرین که سبب بروز اختلال در انعقاد خون می شوند ، خودداری شود.

قبل از عمل بینی چه غذاهایی بخوریم ؟

بسیاری از افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، در این باره سوال می کنند که قبل از عمل بینی چی بخوریم ؟

در پاسخ به پرسش فوق باید ذکر کنیم که رعایت رژیم غذایی سالم و سبک زندگی صحیح از 1 ماه پیش از شروع جراحی بینی کمک بسیاری به روند صحیح عمل بینی و دوره نقاهت آن می کند ؛ به همین علت در ذیل به برخی از مهم  ترین نکات رژیم غذایی پیش از جراحی بینی اشاره شده است :

• شروع مصرف مولتی ویتامین ها از سه هفته پیش از جراحی بینی ، سبب بهبود سریع تر زخم ها می شود ؛ لازم به ذکر است که باید در مصرف ویتامین ها دقت شود برای مثال مصرف بیش از حد ویتامین E می توانند سبب افزایش تورم و خونریزی شود.
  • پروتئین ها ، تاثیر به سزایی در روند بازسازی و ترمیم بافت ها دارند ؛ به همین علت توصیه می شود آن ها را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.
  • مصرف چای سبز ، سبب افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود و می تواند تاثیرات منفی بر روی بیهوشی بگذارد ؛ به همین علت بهتر است از یک هفته قبل از جراحی بینی از مصرف چای سبز خودداری شود.
  • مدت زمان مورد نیاز جهت هضم میوه جات و سبزیجات ، بیشتر از سایر مواد غذایی است ؛ به همین علت توصیه می شود از 1 روز قبل از جراحی بینی از مصرف آن ها اجتناب شود.

نوزده − 12 =